استاندار خراسان رضوی گفت: طرح هادی ۱۱۳ روستا از مجموع ۲ هزارو ۶۰۰ روستای استان خراسان رضوی مورد بازنگری قرار گرفت و بنیاد مسکن مسوولیت این موضوع را در دست دارد.

طرح هادی ۱۱۳ روستا خراسان رضوی مورد بازنگری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری اظهار کرد: برخی ساکنان روستایی که از قبل منازلشان را احداث کرده، به دلیل اینکه در خارج از طرح هادی روستا قرار گرفته بودند، امکان استفاده از انشعاب آب و برق و سایر امکانات را نداشتند و بنابراین طرح هادی ۱۱۳ روستا از مجموع ۲ هزارو ۶۰۰ روستای استان خراسان رضوی مورد بازنگری قرار گرفت و بنیاد مسکن مسوولیت این موضوع را در دست دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما مکلف هستیم برای افراد فاقد منزل مسکونی همه توان خود را جهت تحقق این امر به کار گیریم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی جامعه که برخی دچار مشکلات و تنگناهای معیشتی هستند و موضوع مسکن سهم بزرگی در معیشت خانوارها دارد، لذا تامین و تهیه مسکن در اولویت دولت یازدهم قرار گرفته است.

نظری بیان کرد: روستا، واحد سیاسی و جغرافیایی مولد کشور محسوب می شود و از این نظر باید شرایط تثبیت جمعیت در روستاها و حل مشکلات مختلف آنها برطرف شود تا امکان ساخت منازل مسکونی روستایی ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: زمین های طرح نهضت ملی مسکن در قطعات حدود ۲۵۰ متر مربع به برخی از روستاییان که نه زمین و نه تمکن مالی لازم برای ساخت داشتند، به صورت رایگان و در قرارداد ۹۹ ساله همراه با وام مناسب با کارمزد پنج درصد و زمان بازپرداخت ۲۰ ساله قرار گرفت تا بتوانند در اولین فرصت ممکن، ساخت مسکن خود را آغاز کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان در نظر گرفته شده است، این شرایط وجود دارد تا در صورت افزایش تقاضای متقاضیان واجد شرایط، این رقم تا ۱۰۰ هزار واحد در روستاها افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.